Nederlands bedrijfsleven wil supply chain digitaliseren

Van de Nederlandse organisaties geeft 54 procent prioriteit aan digitalisering van de toeleveringsketen.

Samen met het Verenigd Koninkrijk en Italië loopt ons land voorop in digitalisatie. Het gemiddelde wereldwijd ligt namelijk op 50 procent, zo blijkt uit onderzoek van het Capgemini Research Institute. De grootste drijfveer voor Nederlandse organisaties om de supply chain te digitaliseren, is kostenbesparing, gevolgd door omzetverhoging en ondersteuning van nieuwe zakelijke formules. Op de website van Tradecloud vind je een infographic over de toeleveringsketen en waar de focus voor bedrijven ligt.

Ben jij een maakbedrijf en zou jij graag willen weten wat de toepassing van een bepaalde Smart Manufacturing technologie betekent voor jouw bedrijf, zonder dat je daar direct vol in moet investeren? Dan is het handig om eerst een haalbaarheidsonderzoek te doen. SMITZH biedt vouchers voor maakbedrijven die de haalbaarheid willen laten onderzoeken van toepassing van bestaande Smart Manufacturing technologie in een nieuw of bestaand discreet productieproces (productie van producten of onderdelen daarvoor). De haalbaarheid kan worden onderzocht met één of meerdere fieldlabs en/of een externe deskundige.